تولیدات صنعتی

ساخت وبلاگ

لوله مانیسمان نورد سرد باید چه الزاماتی را برآورده کنند؟

لازم به ذکر است که مجموعه لوله مانیسمان نورد سرد فلزی توسط استاندارد ملی تعیین می شود.

لوله مانیسمان نورد سرد رایج ترین فرمت لوله ها هستند و در اکثر صنایع با موفقیت زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. لوله بدون درز نورد سرد فلزی عملا یک عنصر ضروری در فرآیند مونتاژ سیستم ها برای اهداف مختلف هستند. بر اساس کلاس و فرآیند تولید لوله مانیسمان در اشکال زیر تولید می گردند:

لوله مانیسمان نورد گرم

لوله مانیسمان نورد سرد

علاوه بر این، لوله فولادی بدون درز را می توان با مشخصات خاص تولید کرد و برای کاربردهای خاص استفاده کرد. پارامترهای اصلی طبقه بندی که خریدار رایزر را انتخاب می کند شامل ضخامت و قطر دیواره لوله مانیسمان است. با توجه به این ویژگی ها، لوله های مانیسمان می توانند جدار نازک و دیواره ضخیم باشند. همه نمی دانند که ضخامت و قطر دیواره لوله مانیسمان در این مورد ارتباط نزدیکی با این طبقه بندی دارد. واقعیت این است که این ضخامت دیوار نیست که تعیین می کند آیا لوله به یک نوع خاص تعلق دارد، بلکه نسبت ضخامت مستقیم به قطر خارجی محصول عامل تعیین کننده نوع لوله است. بر اساس سطح مقطع لوله های مانیسمان می توانند:

گرد.

مستطیل.

مربع.

بیضی.

مزایای لوله مانیسمان نورد سرد:

لوله بدون درز نورد سرد، درست مانند لوله مانیسمان نورد گرم، یک محصول فلزی جامد است و با عدم وجود جوش، درزهای لحیم کاری شده یا سایر اتصالات تولید می شود. این مزیت باعث شده است که لوله های فولادی بدون درز در استراکچر بزرگراه ها برای اهداف مختلف ضروری باشند.

  • قابلیت اطمینان، زیرا آنها می توانند قوی ترین فشارهای داخلی را تحمل کنند.
  • افزایش مقاومت در برابر خوردگی.
  • افزایش قدرت.
  • مقاومت در برابر آسیب های مکانیکی و شیمیایی.
  • مقاومت بالا در برابر محیط تهاجمی.
  • مقاومت در برابر تغییرات ناگهانی دما.
  • ابعاد دقیق، سطح بیرونی ایده آل.
  • عمر و دوام طولانی.
  • تغییر شکل الاستیک کوچک، صرف نظر از قطر. این به این دلیل است که در صورت عدم وجود درز، نیروی فشار یکسان بر روی تمام نقاط سطح داخلی اعمال می شود.

به علاوه، آنها در طول های تصادفی (2.5 - 9 متر) تولید می شوند که برای بسیاری از مشتریان بالقوه بسیار مهم است.در صورت لزوم بصورت سفارشی لوله های مانیسمان با هر طول اندازه گیری شده ساخته می شود، اما قیمت لوله مانیسمان سفارشی بالاتر است.لوله های فولادی بدون درز را می توان در مقادیر حداکثر 70 تن به صورت بسته بندی و بدون بسته بندی عرضه کرد. علامت گذاری محصول مستقیماً روی بدنه سطح محصولات لوله ای اعمال می شود ، جایی که داده های مشخصه اصلی آنها نشان داده شده است (این برای رایزرهایی با قطر 159 میلی متر یا بیشتر اعمال می شود).

معایب لوله مانیسمان:

احتمالاً تنها عیب لوله های فولادی بدون درز نسبت به سایر انواع محصولات مشابه، هزینه بالای آنها است. اما، باور کنید، این نقطه ضعف به طور کامل با تعداد زیادی از مزایا جبران می شود.

کاربرد لوله مانیسمان:

دامنه استفاده از لوله های فولادی بدون درز نورد سرد بسیار گسترده است. لوله های بدون درز در صنایعی ضروری هستند که قابلیت اطمینان در وهله اول قرار دارد، که با گذشت زمان هزینه بالایی را چندین برابر می کند. بنابراین از آنها در موارد زیر استفاده می شود:

سیستم های هیدرولیک واقعیت این است که اجزای این تاسیسات به طور مداوم تحت شرایط فشار بالا کار می کنند. به دلیل عدم وجود درز، خطوط می توانند در چنین شرایطی با موفقیت کار کنند و به راحتی با بارهای سنگین کنار بیایند.

تاسیساتی که در آنها انواع مختلفی از انرژی تولید می شود. مشخص است که مبدل های حرارتی دیگ بخار نه تنها در فشارهای داخلی بالا، بلکه در دمای بیرونی بالا نیز کار می کنند. در چنین شرایطی، لوله فلزی بدون درز، دیواره ضخیم و نورد سرد برای حمل بارهای ترکیبی شدید ایده آل است.

فرآیند تولید نفت و گاز برای انجام این کار دشوار، لازم است به طور مداوم عمق حفاری چاه افزایش یابد. این بدان معنی است که شما باید از مطمئن ترین مواد به عنوان لوله های پوششی استفاده کنید. در چنین مواردی، لوله های مانیسمان بدون درز با موفقیت با فشار سنگ مقابله می کنند، در عین حال، عملکرد قابل اعتماد کل مجموعه را با تغییر احتمالی خاک تضمین می کنند.

صنایع شیمیایی: این منطقه به سازه های لوله ای با دیواره های ضخیم و دیوار نازک علاقه مند است. به لطف لوله های مانیسمان، فشارهای بالا به راحتی حفظ می شوند و قطعات نوع دوم تمیزی کامل را در فرآیندهای شیمیایی تضمین می کنند. علاوه بر این، چنین ساختارهای لوله ای از حداقل نشت رسانه های کاری تهاجمی جلوگیری می کند.

کشتی سازی و صنایع هوایی: به لطف لوله های مانیسمان جداره نازک، نه تنها جرم کشتی ها، هواپیماها و سایر تجهیزات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، بلکه در عین حال قابل اعتمادتر می شوند.

لوله های مانیسمان نورد شده با پارامترها و ویژگی های مختلف محدوده لوله های فولادی بدون درز را تعیین می کند. همه محصولات نورد شده با ویژگی بسیار مهمی مانند استفاده از فناوری بدون درز متحد شده اند. به این معنا که لوله های بدون درز نورد سرد یا نورد گرم با ساختاری جامد مشخص می شوند که قابلیت اطمینان و استحکام را فراهم می کند. از جمله این محصولات می توان به لوله بدون درز نورد سرد st20 40 2mm اشاره کرد که در زندگی روزمره و همچنین در صنعت استفاده می شود. لوله های نورد سرد بدون درز 14x1، لوله های بدون درز نورد سرد 12x2 مورد تقاضا و محبوب هستند. این محصولات دیوار نازک کاربرد خود را در لوله کشی لوله های آب، شبکه گاز خانگی پیدا کرده اند. لوله نورد سرد بدون درز جدار ضخیم 16x4 در کارخانه های دیگ بخار و مکانیزم های دیگر با فشار داخلی بالا استفاده می شود.

بدون استفاده از لوله بدون درز نورد سرد، تصور عملکرد این موارد غیرممکن است:

خطوط فن آوری خط لوله.

سیستم های ارتباطی شهری (تامین آب سرد و گرم).

سیستم های گرمایشی.

صنعت داروسازی.

نکات اصلی ساخت لوله مانیسمان نورد سرد:

لوله بدون درز نورد سرد به همان روش لوله نورد گرم ساخته می شود، اما نورد گرم با همان فرآیند از طریق گرمادهی دنبال می شود.

شرایط اصلی برای تولید با کیفیت لوله های بدون درز نورد سرد نکات زیر است:

در فرآیند یافتن قطعه کار در آسیاب سوراخ‌کننده، قطعه کار باید با آب خنک شود، که تمام عملیات‌های بعدی باید در دمایی نه بالاتر از نقاط پلاستیسیته انجام شود، که به ویژه برای فولادهای آلیاژی مهم است. قبل از کالیبره شدن محصول، لوله ها آنیل می شوند. یعنی یک بار دیگر تا دمای تبلور مجدد حرارت داده می شوند و بعد از آن می گذارند تا خنک شوند. این روش انعطاف پذیری و چقرمگی بیشتری را برای فلز فراهم می کند که باعث تسکین تنش داخلی می شود که می تواند در طول فرآیندهای تغییر شکل رخ دهد.

الزامات فنی لوله مانیسمان نورد سرد:

کلیه الزامات فنی برای لوله های فولادی بدون درز نورد سرد توسط استاندارد دولتی تعیین می شود:

سطح نباید با ترک ، یا پوسته پوسته یا زنگ زدگی و ... همراه باشد در عین حال، ممکن است تیک های کوچک، آثار ویرایش، حذف نقص های جزئی احتمالی وجود داشته باشد. عیوب مذکور در صورتی در حدود مجاز محسوب می شود که ابعاد کلی از انحرافات حدی تجاوز نکند.

در صورت وجود مقیاس جزئی در سطح لوله، مشتری حق دارد تمیز کردن آن را توسط کارخانه تولید کننده مطالبه کند.

طبق استاندارد منطقه ای ، می توان انتهای محصولات را با زاویه 90 برش داد و همچنین آنها را از سوراخ های احتمالی تمیز کرد که در صورت برداشتن ممکن است باعث ایجاد پخ شود.

بنا به درخواست مشتری در انتهای محصولی که برای جوشکاری می رود باید یک پخ برداشته شود. علاوه بر این، حلقه های انتهایی بر روی چنین بالابرها نصب می شوند.

لوله های مانیسمان باید تحت فشار هیدرولیک آزمایشی خاصی قرار گیرند. تکنولوژی سازنده ساخت آنها مقاومت محصول را در برابر فشار تضمین می کند. طبق الزامات مشتریان، لوله های مانیسمان نورد شده فلزی باید به راحتی فشار تا 20 مگاپاسکال را تحمل کنند.

به عنوان جایگزینی برای آزمایش هیدروژن، می توان از یک روش غیر مخرب استفاده کرد که پس از عبور از آن، محصولات نیز با استانداردهای تولید مطابقت دارند. لوله های مانیسمان نورد سرد که برای تولید آنها از فولادهای 10، 20، 15XM استفاده شده است، باید استانداردهای مجاز خمش، انبساط، مسطح کردن، مهره زنی را رعایت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله مانیسمان و قیمت لوله مانیسمان به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

تولیدات صنعتی...
ما را در سایت تولیدات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پایپ گستر pipegostarrr بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 13:20